Sabtu

Earth Hour.... Dunia yang tue..

Mengeja sambil memahami tajuk je mungkin dah cukup untuk korang faham ape yang Ezad nak sampaikan... "EarthHour" yang akan disambut baik oleh kerajaan malaysia yang prihatin dengan ape yang dah jadi pada dunie yang kite diami sejak berjuta-juta tahun lamenye.... Mungkin ade diantara korang yang dah tau pasal ni, dan mungkin juge ade yang tak tahu langsung ape sebenarnye "EarthHour"?

Jadi di kesempatan ini Ezad nak kongsi bersame tentang "EarthHour" dengan korang. Hari bersejarah ni bermule pada tahun 2007 di Sydney, Australia. Banyak tempat-tempat besar lagi masyur mengambil bahagian untuk memadamkan lampu selama 1Jam. Tapi kini Malaysia diantara negara yang menyokong dan akan turut serta padam lampu untuk dunia. Apepun korang tau ke kenape nak padam lampu untuk selamatkan dunie? Ha.. kalo korang nak tau, dengan care memadamkan lampu ni secare tidak langsungnye dapat mengurangkan kadar kepanasan dalam dunie kite ni.. Nak buat pe? Ye r.. kan dunie kite dah teruk, ozon dah semakin tipis, haba dari matahari dah cukup panas, lagi tambah dengan cahaya lampu yang menghasilkan haba.. kite takleh nak kurangkan kadar kepanasan matahari, jadik ni salah satu care yang mudah yang boleh kite buat untuk selamatkan dunie ni!!

Dengan itu marilah ringankan jari telunjuk korang sumer untuk menekan suis lampu dari On ke Off, pada 28Hb Mac 2009, Jam 8.30 hingga 9.30 malam. Bukan lame sangat kejap je tu.. "Insyallah dengan keikhlasan korang ade kebaikannye dari perbuatan korang itu ~ Ezad" hehe..

Dengan itu korang tengok r petikan video dari artis tempatan yang menyokong "EartHour"..



Untuk maklumat yang lebih lanjut dan terperinciri layari http://www.earthhour.org.my/

Amacam korang nak Join skali tak..? Tak payah nak fikir-fikir lagi.. sokonglah niat murni ini. Selamatkan Dunia!!!

5 komen & pendapat:

Tanpa Nama berkata...

Salam....
Agaknye bape % owang Mesia yg akn yg akn menyahut seruan niey? sbb tarikan AF mlm niey lbh hebat dari sume bende..hahaha...& bro join skali rrr..jgn..tau posting jerk..wat nye tdk..hahahaha (sowy rrr)

LuVidA^^ berkata...

tu la mse mule2 tau sal earth hour ni, luvida first2
da pk trus ke ---> af.
hahhaha..
tapi tutop lmpu je.
xkne ngene ngn tb.
:P~

ezad berkata...

Danish n Luvida amcm padam lmpu x kowang..

LuVidA^^ berkata...

padam..pstu luvida trun kdai mkn tgk af.
:)

Unknown berkata...

LAmpu padam...
g padang men buaian
huuu...
best2...
cam pesta...
balik tgk lengan merah2...
kna ggit nyamuk...
xsdar diri...men buaian xhengat...
hehehehee

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Premium Blogger Themes | Bluehost Review