Isnin

Pewaris saka...

Tibe-tibe je Ezad terpikir pasal nie.. Saka.. korang tau pe tue..? bende ni lebih kurang same macam syaitan, hantu semua la yang sekutu dengannye. Benda ni adalah sesuatu yang dibela oleh segelintir orang2 lame, untuk menjadi pelindung, penjaga atau ape2 lagi r.. untuk tujuan tertentu.

Ezad rase zaman sekarang nie dah takde lagi orang nak mewarisi benda nie. Sebab banyak keburukan dari kebaikan.. Tak tau lah kalau korang ade yang berminat dengan benda macam nie lagi.. atau mungkin ade dari korang rase benda2 macam nie tak lebih dari perkara karut, yang korang pernah dengar dari orang2 lame (Orang2 tua la..). Bukan nak suruh korang percaya, tapi terpulanglah pada korang sendiri.

Saka  ini akan diwarisi oleh seseorang dalam keadaan bersedia untuk diwarisi, dan ada juga ia diwarisi tanpa diketahui oleh seseorang itu. Ini kerana setelah seseorang yang memiliki saka ini telah mati, saka ini akan berkeliaran dikalangan keluarga terdekat untuk mencari pewaris. Sekiranya ia tidak diperturunkan mengikut perjanjian. 

Individu yang memiliki saka juga berupaya menjadi ahli perubatan tradisional (Bomoh), dengan menggunakan jampi serapah yang sukar untuk difahami dan juga secara menurun, yang secara terang memang melanggar syariat agama, kerana sebaik-baik tempat untuk meminta pertolongan adalah dari tuhan, bukan syaitan mahupun jin.

Dan kalau korang rase korang ade mewarisi bende ni korang fikirlah sendiri, tapi bagi yang tak tahu dan nak tahu korang ade ke tidak nie sumber dari penawar.com ezad ambil sikit :

Gejala pada waktu tidur:
  • Susah tidur malam, tidak boleh tidur kecuali setelah besusah payah.
  • Sering terjaga pada waktu malam dalam keadaan cemas dan takut.
  • Mimpi buruk yang dikenali kabus seperti mimpi melihat sesuatu yang mengancamnya lantas menjerit meminta pertolongan, malangnya tiada siapa mendengar. Biasanya terjadi dalam keadaan 'kena tindih'.
  • Ketawa, menangis dan menjerit-jerit ketika sedang tidur.
  • Berdiri dan berjalan ketika tidur.
  • Mimpi jatuh dari tempat tinggi.
  • Mimpi berada di kawasan kotoran atau kawasan perkuburan.
  • Mimpi berada di tempat sunyi.
  • Mimpi terserempak atau melihat makhluk dengan rupa yang menakutkan atau diistilahkan sebagai hantu.
Gejala pada waktu jaga:
  • Selalu pening, para pengamal perubatan moden tidak dapat mengean penyakit dan dikatakan penyakit misteri.
  • Selalu lalai daripada mengingati Allah s.w.t.
  • Sering lesu dan malas.
  • Rasa sakit di salah satu anggota badan dan doktor tidak berupaya mengubatinya.
  • Sentiasa terasa sakit di belakang terutama di tulang belakang.
  • Lenguh di sendi-sendi utama.
Ape pendapat korang pasal benda nie....

P/s :  Ezad masih dalam mood puase :P

Reaksi korang:

11 komen & pendapat:

M.YAZID berkata...

bagus informasi.. so.. saka bahaya sangat ke??

Ezad berkata...

M.YAZID

Bahaye la yazid.. kalo ko x sedia nak jadi pewaris...

sbb yelah hari nie ko rase biase je.. tibe2 esok ko ade power macam superman...

" Tekejut boboy :P "

armouris berkata...

info tentang tulang belakang kat sini - Masalah Cakera Tulang Belakang

Ezad berkata...

armouris

:P .. Pasal tulang belakang plak..

yelah2 kawan singgah... nanti..

LuVidA^^ berkata...

huhu..nape tibe2 saka ni....
adeh...takot2...skip bace :P

Ezad berkata...

LuVidA

takot namo bace.. tengok je k...

ayg ad sake ke? :P

LuVidA^^ berkata...

ayg tgk pd gejala2 tu....asenye x de...huhu....
tgk cte saka pon x brani...ni kn plak nk jd pewaris..ngee :D

Along Arman berkata...

alamak.. gejala-gejala tu banyak yang kene.. cuma yang mimpi tu tak pernah laa.. aish...

Ezad berkata...

Along Arman

Kire ad la ni ek.. hu... leh r jadi B0moh.. hehe :p

°šYąňáĐyą° berkata...

grrrr menyerammmkannnnnnnnnnnn

Ezad berkata...

šYąňáĐyą°

Seram ker.. huk...

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Premium Blogger Themes | Bluehost Review