Selasa

Kawan datang & pergi.....


Assalamualaikum... & salam untuk semua..

Kawan datang & pergi.. korang faham tak maksudnye.. sudah 20 lebih tahun  ezad hidup dalam dunia yang dipinjamkan tuhan ni.. macam-macam sudah ezad lalui... walau tak sehebat mana pun.. tetapi bile ezad renung... kenangkan semuanya.. memang unik perjalanan hidup ni kan..

Ezad nak fokus tentang Kawan, Member, Sahabat, Rakan, Pasangan, semua yang melibatkan dua jiwa yang dpat bersama berkongsi segala mcam hal.... Dari mula ezad pandai berkawan sampai ke hari ni.. ezad dah bertukar-tukar kawan banyak yang amat sangat... macam-macam yang dah dikongsi, dijanjikan, dirahsiakan.. dan segala macam ''di'' lah..

Yang uniknya, macam-macam perkara yang dah dibuat bersama.. dan ada yang tidak sempat nak dibuat bersama kerana terputus persahabatan.. diatas sebab yang macam-macam lah..  tapi segalanya hilang macam tu je.. bila kite berpisah.. kadang-kadang hutang lama dengan kawan-kawan lama pun tak sempat nak bayar.. nasib baik dengan kawan.. kalau dengan ALONG dah tentu kena POTONG..

Yang uniknya pula.. bila kite leka lalui hidup ini.. kite mungkin akan terserempak balik dengan kawan lama tu.. tapi ada yang pandang atas bawah je.. lepas tu blah jer.. macam tak pernah kenal langsung..

Macam ezad sendiri kawan berganti-ganti sebab ezad ni nomad :p .. susah nak cerita la.. yang bestnye ezad ada sorang je member yang memang dah kenal dari kecil.. sampai kehari ni.. masih lagi berkawan.. tapi sekarang juga ezad berjumpa dengan member baru yang memang luar biasa orangnya.. walaupun baru berkenalan.. dia memang banyak membantu.. bagi semangat kat ezad.. tu yang paling mahal erti persahabatan yang ezad pernah dapat.. thanx a lot friend... may god bless yaa..

Apa yang ezad rasakan kat sini.. persahabatan memang perlu ada... untuk kite teruskan kehidupan ni.. kan.. memang perlu sangat-sangat.. ada nya member ni juga hidup kita akan lebih sempurna..

Biarlah silih berganti persahabatan.. asal tidak tersalah jalan dalam persahabatan.. dimana bumi dipijak disitulah langit dijunjung.. jadi kat mana kita pergi mesti ada orang yang akan menjadi teman untuk persabahatan... dengan persahabatan juga kita akan dapat banyak pengalaman dalam kehidupan... yang lebih realiti...

No more... cukup lah sampai di sini nanti senang2 sambung lagi.. ok...

P/s : Jom jadi kawan ezad...

Reaksi korang:

3 komen & pendapat:

mie berkata...

selamat hari kawan2...
hehehee

Ezad berkata...

mie...

yela slamat hri kawan2 eh...

LuVidA^^ berkata...

like this post.
yeayh fwen 4 ever.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Premium Blogger Themes | Bluehost Review