Ahad

Pemerintah golongan Rahman??

Kali ni Ezad nak kongsi dengan korang semua pasal satu hal yang agak menarik bagi Ezad. Hal yang Ezad nak kongsikankan ni amatlah payah untuk ditafsirkan secara logik akal. Ezad dapat tahu hal ni dari orang lame ( tua r, senang kire ). Hal yang melibatkan ketua-ketua pemerintah negara Tanah Melayu ( Malaysia r.. ).

Korang percaya tak??
- Kalau Ezad cakap semua pemerintah ni dah ditetapkan dari dulu lagi siapa yang bakal memerintah.
- Atau Penilik ( tok bomoh r.. ) yang paling hebat dah buat ramalan siape yang bakal memerintah negara ni?
- Atau semuanya dipilih mengikut nama atas ayat Rahman (Bahase Arab) iaitu Pengasih (Bahase Melayu).

Kalo macam gitu r citenye, kire kesemua pemerintah dan bakal pemerintah negara adalah dari golongan pengasih, hmm.. korang nilai r sendiri. Sebelum Ezad bercerita panjang lebar lagi, korang faham tak setakat ni?. Kalau tak faham takpe keep on reading.. Sekarang ni Ezad akan cerai-ceraikan satu-persatu abjad dalam ejaan Rahman berserta dengan nama-nama pemerintah negara.

R = Abdul Rahman ( yang pertama )
A = Abdul Razak ( yang kedua )
H = Hussien Onn ( yang ketiga )
M = Mahathir Mohammad ( yang keempat )
A = Abdullah Ahmad Badawi ( yang kelima )
N = ( Yang ni cube korang teka? Ezad percaya Najib A.Razak )

Ape pendapat korang pasal ni?. Hal ni dah lame menjadi tanda tanya, bagi Ezad r.. kalau korang ade pendapat atau cerita korang yang lebih sahih dan nyata yang tak boleh ditandingi lagi. Buat ape nak buang mase lagi, karanglah cerite korang kat komen. Kekadang terfikir gak, lepas Rahman dah cukup kuota ape pulak ek? Rahim agak nye.. haa.. tu pandai-pandai r korang buat research pasal ni yang masih menjadi misteri........

Reaksi korang:

6 komen & pendapat:

kumin berkata...

Alamak, a'ah.. macam pelik tapi mcm betul...... aku rse mcm mmg..... ntah kebetulan kot...

ELeEa berkata...

Yg last 2....
Mcm jadik knyataan je....

dins berkata...

heran campur ajaib..tapi bukan kali pertama aku dengar nie..sebelum penah dengar jugak..tapi masa tu setakat abdullah jer..skrang sampai N pulak.Suratan atau kebetulan?

Ezad berkata...

@dins haa.. tu r.. aku rase nastrodamus pun dh tilik pasal ni.. huahua...

fazrewl berkata...

aku pernah dengar...
N tue utk NIK AZIZ... he he he..

Ezad berkata...

@ fazrewl hek.. tapi dh trang2 najib nk ganti paklah pe....

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Premium Blogger Themes | Bluehost Review