Isnin

Dara? Hymen?

Dalam kegembiraan syawal nie, Ezad nak ucapkan sekali lagi, selamat beraya dan kumpul lah duit raye banyak2...

Nie ade sumthin' nak cerita, macam yang korang perasaan tajuk entry nie, Dara? Hymen?.. Haa.. kedua2 benda tu memiliki maksud yang same cuma dara dari bahasa melayu manakala hymen adalah bahasa saintifik bagi dara. Apa dia dara? Ia adalah sejenis lipatan selaput lendir yang menutup pintu bibir vagina perempuan. Selaput ini juga telah ada sejak bayi perempuan dilahirkan.


Korang tau tak, ape  pendapat lelaki tentang dara. Kebiasaannya lelaki akan lebih suka untuk memiliki perempuan yang masih memiliki dara untuk dijadikan pasangan hidup ( Suami Isteri Lah.. ). Kenapa? Sebab perempuan yang memiliki dara ini bermakna dia adalah dari golongan yang masih suci dan tidak pernah melakukan hubungan seks sebelum berkahwin. Hurm.. Tetapi bagi Ezad lelaki yang berfikiran sedemikian adalah lelaki yang kuno dan bodoh kurang ilmu.. hehe.. Kenapa?
  • Ada sesetengah bayi perempuan dilahirkan tanpa selaput dara.
  • Ada juga perempuan yang memiliki selaput dara yang tipis, ini bermakna ia mudah koyak biasanya terjadi pada perempuan yang aktif seperti atlit, atau yang sering melakukan aktiviti2 lasak. Berenang, berbasikal, mountain climbing... sumer2 nie Lah dan yang sewaktu dengannya.
Kalu korang nak tau jugak ada perempuan yang selaput dara nya tak mudah terkoyak walau sudah berkali-kali melakukan hubungan seks, ini disebabkan selaput dara yang sangat elastik mudah lentur. Ada juga sekarang yang pergi buat rawatan kat pakar untuk recreate selaput dara untuk menutup aib ( So.. laki2 kat luar sane jangan nak bangga dapat yang dara ).


Ape yang ezad nak sampaikan kat sini adalah untuk sumer laki2 janganlah terus rejek bini korang pada malam pertama bila korang buat hubungan kelamin dan terperanjat bila bini korang takda dara. Buat spotcheck betul2 mungkin ada kene mengena dengan sebab2 yang kat atas tue..


Korang fikirlah sendiri...


P/s : Ada perempuan jugak yang berbangga bile dah takde dara.. betul ker?

P/s : Entry ini, tiada kene mengena dengan sesiapa. Hanya info semata-mata.

Reaksi korang:

8 komen & pendapat:

LuVidA^^ berkata...

errr....cite sal dara...huhuuu~

xtau lak ley recreate ek?em...

dulu2...byk men beskal...ntah2 dara ayg da xde?lallala....nsb cyg x ksh...kn kn..?? hahhaa =p

Ezad berkata...

::Luvida::

X kisah?.. hu kene spotcheck gak.. lalala....

luthtextile.com berkata...

beb, kalo dia dah tade dara, tu hal dia la kan.. tapi, ngn kita, kita rugi sikit la kot..

krules.via.my berkata...

Aku rase soal dare nie penting. lagi untuk lelaki... untuk dapatkan feel time mlm pertame.. masuk kasi pecah kuar darah baru best...

Ezad berkata...

::luthtextile.com::

Urm... mybe kot.. tapi nseb baek laki nye xleh nak trace ek.. kalo x abes.. haha...

Putra Al-Maliki berkata...

Peringatan kepada isteri: sila pesankan hal nie kepada suami hal nie pada malam pertama anda ingin jalinkan hubungan... =)

Ezad berkata...

::Putra Al-Maliki::

Betul tue.. suw0h sumer bini pesan awal2 kat suami... :p elakkan kontr0versi..

LuVidA^^ berkata...

okeyh! nnti ida pesan awal2....x pon soh laki kite nnti bace blog ezad! =p

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Premium Blogger Themes | Bluehost Review