Khamis

The Chronicle of mind ( ep : Perasaan )

Author : Ezad @©©The cronicle of mind.. (ep. Perasaan)

©©If u can read this it's mean you are human with soul..©©

          Asal nama manusia mesti ada perasaan. Tidak kira lah apa jenis perasaan sekalipun. Kekadang perasaan yang ditonjol atau diluahkan itu amat rumit untuk difahami, lebih-lebih lagi oleh manusia yang punya perasaan yang lebih rumit untuk difahami jika bertembung. Jika dua makhluk ini bertemu maka perasaan tadi akan jadi lebih rumit yang senang ezad nak ungkapkan ialah the chronicle of mind kerana banyak lagi misteri otak yang belum dapat lagi dikenalpasti. Segalanya berpunca dari otak yang bertindak balas secara bijak dan terus mentafsir perasaan tadi lalu bertindak balas dalam pergerakan anatomi tubuh yang menghasilkan daya zahir secara tidak langsung perasaan yang tidak diluahkan tadi dapat dikenal pasti oleh manusia yang memerhati dengan hanya mengenalpasti memek muka seseorang. Tetapi semuanya hanya atas nama perasaan, cuma tidak pasti apa yang sedang dialami oleh mangsa 'perasaan' tersebut. ©©

        Unik dan sempurnalah manusia dilahirkan dengan perasaan. Cuba anda bayangkan jika manusia tanpa perasaan apa yang terjadi pada bumi ini. Ezad percaya perkara yang akan terjadi lebih bahaya dari pencemaran global yang kita sedang alami yang sedang merosakkan bumi seperti kanser yang bertindak secara senyap. Memang wajar lah tuhan menyuruh Syaitan tunduk kepada Adam. kerana manusia adalah sebaik-baik ciptaan yang esa. Maka kita sebagai manusia haruslah bertindak untuk melakukan sesuatu mengikut perasaan yang sudah diperincikan kebaikan, kebenaran, kewajaran barulah bertindak. ©© Ezad juga dengan berani pertaruhkan yang setiap manusia punya perasaan. Walaupun kadangkala kita akan berkata kepada seseorang yang bertindak melakukan sesuatu itu bagai tiada perasaan. Seperti yang berlaku pada era ini, peperangan untuk mendapatkan hak, dan kononnya menegakkan kebenaran, tapi akhirnya rakyat yang tidak sepatutnya terkena penganiayaan, menjadi mangsa korban. Adakah kuasa-kuasa besar ini tidak punya perasaan?. Setelah kesilapan demi kesilapan dilakukan mereka bagai menutup sebelah mata dan terus mengisytiharkan kemengan. Apakah semua ini dilakukan dengan perasaan?, bagi ezad YA!!! tapi perasaan yang telah dikuasai oleh syaitan yang diciptakan dari api dan tidak punya perasaan dan bertindak angkuh untuk tidak mengikut perintah Tuhan untuk tunduk kepada Adam (manusia). Malah berjanji akan merosakkan manusia sehingga kiamat kelak!!!.

©©''Syaitan akan menggoda manusia bagai darah yang melalui urat-urat tubuh'' ©©

        Dengan itu seperti yang diperkatakan Tuhan, manusia adalah sebaik-baik ciptaan nya dan bagi Ezad otak yang kita miliki ini lah yang mengawal seluruh Jasad manusia yang berintikan roh. Maka gunakanlah otak sebaik-baiknya dalam mentafsir perasaan supaya segala sempurna. Mungkin seperti yang dipertikaikan diatas tadi tindakan bagai tiada perasaan mugkin adalah disebabkan penggunaan otak yang tidak sempurna.

       Akhirnya apa perasaan anda setelah selesai baca semua diatas, marah? kalau ada yang tak betul silalah komen ikut perasaan...

©©p/s : Tafsirlah perasaan baru bertindak mengikut kewarasan.. jangan cepat perasan.. :p

Reaksi korang:

6 komen & pendapat:

masterly02 berkata...

salam..
manusia mmg mempunyai perasaan,tp ramai tidak mampu kawal perasaan.bila perasaan melebihi akal,itulah jadinya gejala tidak sihat..
aku pun ada perasaan,perasaan suka baca blog nie..ahaks..

intanurulfateha (◡‿◡✿) berkata...

.x paham lah ezad T__T

Ezad berkata...

masterly02> betul2.... setuju sangat2..

Ezad berkata...

intanurulfateha (◡‿◡✿) > ape lah... tu pun xpaham, penat taw bebel...

LuVidA^^ berkata...

hahah intan x phm lak...
ida phm..la jugak...sikit2... =p
mmg la kite ade perasaan...sbb tu kdg2 kite suke ikot perasaan...smpai jd perasan...opsss~~ ape ni?? layannn je la....

Ezad berkata...

dah la..

sumer ni mcm xde perasaan.. especially intan.. ida pon lebey kurang jer.. :p

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Premium Blogger Themes | Bluehost Review