Jumaat

Culik Anak Along


Kali ni Ezad cume tertarik dengan berita ni.. yang melibatkan 5 orang tertuduh telah menculik anak along untuk dijadikan tebusan dengan membuat tuntutan sebanyak RM 30,000. Namun segalanya bertukar menjadi igauan bagi mereka sendiri apabila tindakan mereka dikesan pihak polis. Hurm.. Ezad taknak cerita banyak lah.. Korang bacalah sendiri berita kat bawah tue.

KULAIJAYA: Empat lelaki dan seorang wanita dihadapkan ke Mahkamah Majistret semalam, atas tuduhan menculik anak perempuan seorang peminjam wang dan rakannya bagi mendapat wang tebusan, pada awal Julai lalu.

Tertuduh, Ismail Jaafar, 39, Wan Karmizi Muhamad, 28, Muhamad Awan A Bakar, 23 dan wanita warga Filipina, Aida Jamhalie Samson, 32 dituduh secara berasingan menculik Lew Wei Your, 19, meminta wang tebusan RM30,000 sekitar Danga Bay Johor Bahru, pada jam 11.30 malam pada 5 Julai lalu. Mereka juga dituduh menculik Leow Oun Keong, 30, di tempat, tarikh dan waktu sama. Semua tertuduh didakwa mengikut Seksyen 3 Akta Culik 1961 yang dibacakan bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan, jika sabit kesalahan boleh dihukum mati atau penjara seumur hidup serta sebatan.


Kelima-lima tertuduh tenang ketika tuduhan dibacakan juru bahasa, namun tiada sebarang pengakuan dicatatkan.


Majistret Siti Aishah Abd Rashid menangguhkan kes berkenaan untuk dibawa ke Mahkamah Tinggi, tetapi tidak menetapkan sebarang tarikh.

0 komen & pendapat:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Premium Blogger Themes | Bluehost Review