Selasa

Aku, Durian & Dia...

Akum sumer... Harap korang sihat... xsakit dek penyakit yang menular di seluruh alam buat mase sekarang nie... AH1N1 Selseme Babi.. so sape yang rase mcm terkene selsema baik gie jumpe dokter untuk dapatkan kepastian... mane tau ajal korang semakin hampir... hek.. Sorry k.. kalo terkasar skit bahase ni..

Nway buat mase sekarang ni kan cuace tak menentu so macam2 hal leh jadi... Yang paling best sekarang ni kat malaysia ni kite dilanda musim buah!! iaitu buah Durian, well known as King of Fruit.. sbb ape king ntah ek... sbb die king la... atau dulu2 yang mampu makan buah ni King2 je.. yelah mugkin dulu sekilo mahal...

Yang Ezad nak pertikaikan kat sini korang pernah x jumpe orang yang tak makan Durian.. kat sini orang macam nie memang dari golongan orang2 yang rugi.. pergh.. lagi durian tembaga ape tu D24 (ntah aku pun tak pasti sngat model ape)..hehehe... Ezad ade kenal dengan awek sorang nie.. dia ni xsuke durian sangat2.. sampai bau durian pun xleh... pergh.. kire bau "ucuk" lebih baik dari bau durian.. (Jangan marah eh ucuk... Nanti kite setel belakang..) Kenape ek.. Kalo die orang putih mungkin ade sbb yang kukuh.. tapi orang melayu dah..

Sedikit info yang Ezad nak kongsi pasal durian ngan korang supaye, insan2 yang x suke durian ni tak reject orang yang makan durian macam Ezad, dan harap insan2 nie dah boleh terime durian seadenye... hehe..


  • Name saintifik bagi durian adalah Durio zibethinus
  • Durian adalah tumbuhan Tropik berasal dari Asia Tenggara
  • Setiap 100gram durian plak mengandungi 67 g air, 28,3 g karbohidrat, 2,5 g lemak, 2,5 g protein, 1,4 g serat; serta memiliki nilai energi sebesar 520 kJ. Durian juga banyak mengandung vitamin B1, B2, dan vitamin C; serta kalium, kalsium dan fosfor.

S0.. korang pandailah sendiri menilai baik dan buruk Durian ni yang hanya akan tumbuh mengikut musim.... Akhir kate.. Pilihlah buah2 tempatan, jangan asyik dok makan Epal je...

Reaksi korang:

5 komen & pendapat:

Ryehanna berkata...

ade org mmg xleh tahan ngan durian. mostly sbb bau dia.

nak wat cmne kan... rugi ah hilang satu nikmat makan buah. hehehehe

luvida berkata...

sape ek minah tu...ugi tol x mkn duyan...
hakhakkk...!!~~
ucukkkkk....oh tidakkkkk..
byk nye kalsium..vitamin..lalalla..

ezad berkata...

hm... btul tu @ryehanna... hilang 1 nikmat mmg rugi... nk wat cm ne kan... bi0r je la die ngan pendirian die owng.... rugi2...

ezad berkata...

@luvida.... sape mkn cili die ase r pdasnye... huahua..... psal gizi yg ad dlm durian tu... mmg btul.... xleh disangkal lagi... elbert einstein pun ckp ye!.... haha....

luvida berkata...

tipu2...ezad tipu...kate kwn2 ida yg mam duyan.
hahhaha..
:P
(bek mkn cili dr mkn duyan)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Premium Blogger Themes | Bluehost Review